Passie voor Twente

Column door Luc Westerhof in de Week van Losser – november 2014

Graag stel ik mij deze week aan u voor: Mijn naam is Luc Westerhof, ik ben 45 jaar, geboren, getogen en woonachtig in Beuningen. Getrouwd met Miranda Nolten en samen hebben we 1 stoere, voetballende zoon van 14 jaar en 4 -topfitte- zwemmende dames in de leeftijd van 12,11 en de tweeling is 9 jaar.

In 1992 ben ik afgestudeerd aan de HAS in Den Bosch. Ik heb daar een geweldige tijd gehad waar ik met plezier op terugkijk. Omdat het beter is eerst de voeten eens bij iemand anders onder tafel te zetten, ben ik aan de slag gegaan als beheerder van een melkveebedrijf in Brochterbeck, een dorpje in Tecklenburg, vlak over de Duitse grens. Daar ben ik in aanraking gekomen met voedersystemen voor kalveren. Na 2 jaar ben ik teruggegaan naar Nederland en in deeltijd deze kalver- & lammerautomaten in Nederland gaan verkopen. Dat doe ik nog steeds en daarnaast zet ik sinds 1994 het boerenbedrijf van mijn ouders voort; een melkveehouderij met ca. 75 melkkoeien en 50 stuks jongvee. De koeien worden gemolken door een melkrobot. De combinatie van het buitenleven, het thuis werken en het regelmatig op pad gaan naar andere boerenbedrijven vind ik geweldig en is mijn passie geworden.

Sinds 2006 zit ik in het bestuur van de coöperatie Werktuig & Bouwdienst Denekamp; een loonwerkbedrijf dat veel taken van de agrarische ondernemer uit handen neemt zoals het zaaien, oogsten en bewerken van landbouwgronden.

Dit jaar, 19 maart jl., kwam bij dit hele pakket nog een nieuwe uitdaging: raadslid voor het CDA in de gemeente Losser. Nu zult u wel denken “Houdt hij dan na al deze werkzaamheden nog tijd over?” Nou, eigenlijk niet maar toch ben ik blij dat ik ‘ja’ gezegd heb tegen de CDA-fractie en maak ik graag tijd vrij voor het raadswerk en alles wat daarbij komt kijken.

Waarom? Omdat ik als inwoner van Beuningen niet alleen de belangen van ons prachtige dorp maar die van de gehele gemeente Losser wil behartigen! Wij leven in een fantastische, natuurrijke gemeente waar de landbouwbedrijven verweven zijn met de natuur. Dat geeft enerzijds soms spanning maar anderzijds biedt het ontzettend veel mogelijkheden voor ondernemers, inwoners en toeristen in onze gemeente. We kunnen met gepaste trots zeggen dat we in ‘De schatkamer van Twente’ wonen!

Als lid van de commissie ruimte krijg ik volop de gelegenheid om mee te denken over o.a. het landelijke gebied van de gemeente Losser en kan ik eraan bijdragen dat in de toekomst onze jeugd ook nog diverse mogelijkheden heeft in en rondom Losser. Ik hoop dat zij later ook met trots kunnen zeggen: “Ik ben blij dat ik in Twente woon!”.