Losser opnieuw in zwaar weer

Document ‘De Staat van Losser’ toont een weinig rooskleurige beeld voor de komende jaren. Doelstellingen worden niet gehaald op meerdere terreinen. Ingrepen die flink pijn gaan doen zijn noodzakelijk.

Er zal de komende jaren opnieuw flink gesneden moeten worden in talrijke voorzieningen in Losser. Dat is de belangrijkste conclusie na het lezen van het document ‘De Staat van Losser’, waarin het college van Burgemeester en Wethouders de gemeenteraad informeert over de huidige en toekomstige financiële situatie.

Wethouder Joop Hassink draait er niet om heen. „Er valt een stuk somberheid over Losser heen, anders kan ik het niet verwoorden”, zegt de bewindsman. „Door een aantal tegenvallers zijn geplande besparingen niet haalbaar gebleken. Daarnaast komt er vanuit het Rijk nog een behoorlijke bezuiniging overheen voor alle gemeenten en daar ontkomt Losser dus ook niet aan. Dat is een fikse mokerslag, maar we zullen er mee moeten dealen.”

Bron: De Twentsche Courant Tubantia