Lof, dank en zilveren speld voor scheidend CDA-wethouder Joop Hassink

Hij trad in 2009 aan in een zeer turbulente tijd. Er was politieke en bestuurlijke onrust en de financiële situatie was zorgwekkend. Bijna 8,5 jaar later verkeert de gemeente Losser in een uitstekende conditie. De financiën zijn op orde, er is al een ruim aantal jaren een stabiel bestuur en er wordt volop geïnvesteerd in voorzieningen voor een vitale en leefbare gemeente. Aan die positieve ontwikkeling heeft onze CDA -wethouder Joop Hassink een wezenlijke bijdrage geleverd.

Tijdens zijn wethouderschap van ruim acht jaar heeft Joop Hassink zich laten kennen als een harde werker en vaardig bestuurder. Maar zijn betrokkenheid met Losser en zijn kerkdorpen ging veel verder dan plichtmatige werkzaamheden die bij zijn functie hoorden. Hoewel geboren en altijd in Enschede woonachtig gebleven, werd Joop door de jaren heen één van ons en veroverden de kerkdorpen en hun inwoners zelfs een speciale plek in zijn hart. En niet alleen bij hem. Samen met zijn vrouw Trees was Joop nadrukkelijk zichtbaar in de gemeenschap door hun aanwezigheid bij vele activiteiten, evenementen, bijeenkomsten of een ontspannen fietstocht door het fraai buitengebied van onze gemeente Losser.

Wij zijn Joop en zijn echtgenote Trees veel dank verschuldigd voor zijn verdiensten. Die dank kwam ook tot uiting door de overweldigende belangstelling op zijn afscheidsreceptie en de lovende woorden van de lange rij van sprekers De gemeente Losser waardeerde zijn inzet zelfs door toekenning van de zilveren speld.
Joop en Trees, ook namens het CDA gemeente Losser hartelijk dank voor jullie betrokkenheid en inzet. Het ga jullie samen goed voor de toekomst. En natuurlijk hopen we jullie nog vaak te zien. In de gemeente Losser blijven jullie van harte welkom.

Mocht u geïnteresseerd zijn in de afscheidsrede door Ellen Visschedijk dan kunt u deze HIER downloaden.